Okres Po Sukcesji Hiszpańskiej
Znane akcje i bitwy Piratów tego okresu:  | Schwytanie Fancy (1694 - statku Henry'ego Every) | Republika Piratów (1706-1718) | Zatopiona Flota skarbów (1715) | Królewskie ułaskawienie (1718) | Blokada Nassau (1718) | Blockada Miasta Charles Town (1718) | Bitwa nad Rzeką Przylądka Strachu (ang. Cape Fear River) (1718) | Bitwa o Zatokę Ocracoke (1718) | Schwytanie Portugalskiej Floty skarbów (1719) | Zdobycie statku William (statku Callico Jacka) (1720) | Bitwa o Przylądek Lopez (1722) | Los Piratów |

Blokada Miasta Charles Town (1718)


Tło

W maju 1718 roku, u szczytu swojej władzy i nazywający siebie Commodore, Edward "Czarnobrody" Teach wraz z innym piratem Stede Bonnetem zdołał zablokować brytyjską osadę Charles Town w prowincji Karolina Południowa i zażądać lekarstw dla swojej załogi.
Przez następny tydzień piraci plądrowali i plądrowali wszystkie statki, które próbowały wejść do portu lub go opuścić.
Na jednym ze statków znajdowało się kilku prominentnych obywateli miasta, które Czarnobrody porwał i zaczął żądać okupu od gubernatora Karoliny Południowej w zamian za skrzynię z lekarstwami.

Czarnobrody powiedział gubernatorowi, że jeśli nie zastosuje się do okupu, wyśle mu głowy obywateli i spali wszystkie statki w porcie oraz zawoalowaną groźbę pod adresem samego miasta.
Gubernator zgodził się na żądania Czarnobrodego i dwóch piratów zeszło na brzeg, aby zabrać apteczkę.
Jednak przez trzy dni nie było słychać piratów, aż nagle nadeszła wiadomość, że dwaj piraci wywrócili swoją łódź i że będą opóźnieni.

Czarnobrody postanowił dać im jeszcze kilka dni na powrót na statek ze skrzynią z lekarstwami.
Jednak piraci nie powrócili, więc Czarnobrody przesunął swoją piracką flotę złożoną z ośmiu statków bliżej portu i zaczął mobilizować się do oblężenia miasta. Widzieli to mieszkańcy Charles Town i zapanował chaos. Kiedy narkotyki w końcu dotarły na statek, okazało się, że dwaj piraci, którzy zeszli na brzeg, porzucili misję, udali się i upili.
Zgodnie z umową Czarnobrody wypuścił swoich jeńców, aczkolwiek zatrzymał ich kosztowności i zaprzestał blokady miasta.


Plan miasta i portu Charles-Town - Edward Crisp (1711)

Następstwa

To wydarzenie przyniosło mu sławę na całym świecie, ponieważ żaden pirat tak naprawdę nie blokował miasta od czasów Ery Bukanierów i zdarzyło się to tylko jeszcze kilka razy, na przykład w przypadku Bartholomew Roberts, który zablokował zarówno Nową Fundlandię, jak i port Ouidah.
Z tego powodu Edward "Czarnobrody" Teach został awansowany na wroga publicznego numer jeden, a pozostali gubernatorzy kolonii odpowiedzieli na tę blokadę Łowcami Piratów


Widok na miasto Charles - Thomas Mellish (1768)

Podczas blokady Czarnobrody zdał sobie sprawę, że to jego ostatnia szansa, aby naprawdę ugruntować swoją reputację najgorszego pirata Okresu po Sukcesji Hiszpańskiej, ponieważ doskonale wiedział o Królewskim Ułaskawieniu (1718) i przybyciu Woodesa Rogersa do Indii Zachodnich, aby złożyć koniec pirackiej przystani w Nassau

Czarnobrody zabezpieczał swoje zakłady dotyczące przyjęcia jednego z ułaskawień i zawarł już układ z gubernatorem prowincji Karolina Północna Charlesem Edenem i najprawdopodobniej planował przejść na emeryturę po tym wyczynie.

Po blokadzie Czarnobrody wbił swój okręt flagowy "Zemsta Królowej Anny" na mieliznę na mierzei i porzucił większość swojej załogi.
Odważył się udać do swojej kryjówki w Ocracoke Inlet , gdzie czekał na status ułaskawienia. Nie było pewności co do legalności, gdyż ułaskawienie obejmowało jedynie akty piractwa popełnione przed 5 stycznia 1718 r., a blokada miała miejsce w maju.
Mogło to jednak zostać przeoczone przez gubernatorów kolonialnych, którzy w Złotym Wieku Piractwa cieszyli się dużą władzą i niezależnością


z portalu: goldenageofpiracy.org/ (w polskim tłumaczeniu)